Informujemy, że nasza szkoła bierze udział w kampanii "Dzieciństwo Bez Przemocy" oraz w programie profilaktycznym "Godzina dla Młodych Głów".
Więcej informacji przeczytacie Państwo wchodząc w poniższe linki.
Informujemy, że nasza szkoła bierze udział w kampanii "Dzieciństwo Bez Przemocy" oraz w programie profilaktycznym "Godzina dla Młodych Głów".
Więcej informacji przeczytacie Państwo wchodząc w poniższe linki.
Z okazji Tygodnia Kodowania Panie Marzena Skonieczna i Anna Kwidzińska przygotowały różne aktywności związane z nauką kodowania od najmłodszych klas. Uczniowie młodszych klas kodowali off-line, a klasy IV i V wykonywały zadania online w sali komputerowej. Ponadto w klasach IV-VIII oraz w świetlicy szkolnej w ramach obchodów Code Week realizowane były działania połączone z obchodami Dnia Drzewa. Uczniowie układali zakodowane obrazki według wzoru. Dopasowywali domino oraz rozwiązywali quizy na platformie learningapps.
Omawianie lektur wcale nie musi być nudne! Przekonali się o tym uczniowie klasy IVa, którzy omawiając lekturę Jana Brzechwy "Akademia pana Kleksa", uczestniczyli w lekcji kleksografii i przędzenia liter. Było twórczo, a uczniowie pracowali z ogromnym zaangażowaniem.
E.Staniszewska
O trwającym Tygodniu Kariery uczniów naszej szkoły informowały plakaty tematyczne przygotowane przez klasę ósmą. Na zajęciach z doradztwa zawodowego uczniowie poznali różnorodne ścieżki kariery w eko branży.
W dniach 21-27 października obchodziliśmy Warmińsko-Mazurski Tydzień Kariery pod hasłem "Eko-Kariera". Uczniowie klasy 7a na zajęciach z doradztwa zawodowego rozmawiali o zawodach związanych z szeroko pojętą branżą eko. Przygotowali także rysunki i notatki swojej wizji Eko-świata.
Świetlica szkolna „Słoneczko”, w dniach 14-21 października 2024 roku, wzięła udział w kampanii społecznej z okazji Międzynarodowego Dnia Białej Laski. Zajęcia zrealizowane z dziećmi rozpoczęły się od odczytania listu od ucznia z Ośrodka dla Dzieci i Młodzieży Słabo Widzącej i Niewidomej w Bydgoszczy. Następnie dzieci zapoznały się z atrybutami osoby niewidomej –białą laską, okularami i psem przewodnikiem. Poznały historię powstania białej laski. Świetliczaki obejrzały dwa filmy edukacyjne ukazujące, jak należy nieść pomoc osobom z dysfunkcją wzroku i jak osoby niepełnosprawne funkcjonują w środowisku („N jak niewidomy, czyli jak pomóc osobie z dysfunkcją wzroku” oraz „Savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnością”). Uczniowie wzięli udział w wielu zabawach i odgrywali scenki dramowe ( „Jaki to przedmiot”, „Co tak pachnie?). Uczniowie podczas zajęć poznali alfabet Braille’a, zasady oraz postawy orientacji przestrzennej. W ramach zajęć dzieci poznały urządzenia, które na co dzień służą niewidomym: identyfikator kolorów, elektroniczny lokalizator, płynomierz, czytak i mówiącą miarkę. Przeprowadzony cykl zajęć edukacyjnych kształtował wśród uczniów wrażliwość i empatię w stosunku do osób niewidomych. Zaplanowane zajęcia były dla dzieci i uczniów bodźcem do pozytywnego reagowania w bezpośrednim kontakcie z osobami niewidomymi. Zajęcia były dla nas cennym doświadczeniem. Dzięki kampanii społecznej uczniowie dostrzegli problemy osób niewidomych, nauczyli się jak pomagać ludziom z dysfunkcją wzroku oraz uwrażliwili się na potrzeby innych.
30 września odbyło się pasowanie na Świetliczaka. To szczególne święto dla dzieci z klasy I. Na początku przypomnieliśmy sobie wszystkie zasady obowiązujące w świetlicy. Później dzieci przechodziły 3 próby: wiedzy (rozwiązywanie zagadek), ciszy ( 1minuta), wygimnastykowanego języka oraz sprawności. Na zakończenie zajęć dzieci otrzymały pamiątkowy dyplom oraz nagrody-niespodzianki.
Dzieci uczęszczające do świetlicy szkolnej „Słoneczko” w ramach ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Sztuka Emocji”, wykonały pierwsze zadanie października „Ciekawość”. Uczniowie wypowiadali się o emocjach, własnymi słowami wyjaśnili, jak rozumieją ciekawość. Oczywiście Świetliczaki stwierdziły, że swoją ciekawość możemy rozwijać za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, wzroku, węchu i słuchu. Ciekawość to coś, z czym rodzą się wszystkie dzieci. To cecha, którą możemy pielęgnować i rozwijać, w każdym wieku. Dzieci obejrzały filmik edukacyjny „25 ciekawostek, o których jeszcze przed chwilą nie miałeś pojęcia”. Świat wokół nas skrywa wiele tajemnic i niespodzianek, więc ciekawość dzieci chociaż troszkę została zaspokojona, np. dowiedziały się, że lody na patyku wynalazł 11-letni chłopiec, dlaczego banany mają zakrzywiony kształt oraz to, że ptasia ślina to drogi przysmak. Działalność plastyczna w ramach październikowego zadania łączyła w sobie naukę a przy okazji doskonałą zabawę.
Uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej „Słoneczko” przystąpili do ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Wspólnie mocniejsi uczymy się przez integrację". W październiku Świetliczaki zrealizowały pierwsze zadanie – „Wspólne pasje i zainteresowania”. Okazało się, że mają podobne zainteresowania, odnalazły też wspólne pasje, czego dowodem są stworzone grupowe projekty zainteresowań.
Dzieci w świetlicy szkolnej, w ramach realizacji zadań ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Świetlica na medal”, wykonali zadanie nr 1 – „Jesień”. Podczas zajęć Świetliczaki z wielkim zaangażowaniem wykonywali prace plastyczne z darów jesieni: „kasztanowe ludziki”, „Jesienny kosz” oraz „Panią Jesień”.
Uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej „Słoneczko” wzięli udział w zajęciach „Tydzień empatii” w ramach ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Empatyczna klasa”. Empatia to jedna z kompetencji przyszłości. Pomimo młodego wieku naszych Świetliczaków, potrafiły one własnymi słowami zdefiniować słowo empatia. Na zajęciach dzieci:
- poznały metody uczenia empatii,
- podawały przykłady działań, które możemy podjąć okazując empatię,
- poprzez udział w zabawach dramowych, miały okazję również wczuć się w sytuację innych osób, wyobrazić sobie jak się czują,
- wspólnie analizowały jak ważne w codziennych relacjach są zachowania empatyczne oraz o tym, jak okazać empatię i wsparcie drugiej osobie.
- rozmawiały, co udało nam się zrobić dla innych, a także w jaki sposób możemy jeszcze okazać empatię innym,
- stworzyły z własnych dłoni „Drzewo Przyjaźni”,
- obejrzały dwa filmiki dotyczące empatii: „Lekcja pełna odwagi” oraz „ Bajka edukacyjna dla dzieci Kiko-nasz nowy przyjaciel”,
- poznały złotą zasadę empatii: zanim coś powiesz, zastanów się, jakbyś się poczuł na miejscu drugiej osoby.
W świetlicy pojawiły się informacje na temat emocji.
Empatia to umiejętność, którą możemy rozwijać każdego dnia. Im więcej będziemy ćwiczyć, tym łatwiej będzie nam się wczuwać w innych i budować pozytywne relacje. Świetliczaki stwierdziły, że nawet mały gest, jak uśmiech czy miłe słowo, może sprawić komuś radość. Empatia jest jak magiczna różdżka, dzięki niej potrafimy zrozumieć, co czuje inny człowiek, nawet jeśli jest smutny lub zły.
Empatia to SUPERBOHATER w środku każdego z nas. Bądźmy zawsze gotowi do pomocy!!
Empatia to SUPERMOC – pomaga budować silne przyjaźnie i rozwiązywać konflikty.
Tym razem - dźwięk 📣🙌
Właściwości wody klasa 3a poznała podczas samodzielnie przeprowadzonych eksperymentów.
W poszukiwaniu jesieni nie trzeba wyruszać daleko. Tuż obok szkoły klasa 1a znalazła piękne dary jesieni i łapała promyki słońca!
Pierwszaki już oficjalnie uczniami naszej szkoły, po pasowaniu na ucznia przez Panią Dyrektor Alicję Bałchan rozśpiewani, uśmiechnięci i szczęśliwi! Gotowi na przygodę z nauką!
Pierwsze podarunki, życzenia, uściski to dobra okazja do integracji zespołu klasowego!
Kolejni jubilaci z klasy 1a: Franek, Amelia, Julek i Kuba. Wszystkiego najlepszego!!!
Jesteśmy bezpieczni na drodze, nosimy odblaski! Panie policjantki z KMP w Elblągu odwiedziły nasze pierwszaki Uczniowie wysłuchali pogadanki o bezpiecznych zasadach poruszania się w drodze z oraz do szkoły, jak i również o pracy policjanta. Na zakończenie Panie Policjantki rozdały dzieciom prezenty w postaci opaski odblaskowej oraz breloczka misia odblaskowego.
Powered by aSc EduPage