• #SuperKoderzy w Ósemce

      • Szkoła Podstawowa nr 8 w Elblągu rozpocznie zajęcia w Programie #SuperKoderzy od nowego roku szkolnego, jako jedna ze 140 szkół, które zwyciężyły w tegorocznej rekrutacji do Programu Fundacji Orange. Jest to dla nas ogromne wyróżnienie, ponieważ znajdujemy się wśród pięciu szkół z naszego województwa  i jako jedyni w naszym mieście. Dotychczas z programu skorzystało już 490 szkół w całej Polsce. 
        W czasie cyklu zajęć prowadzonych na lekcjach poszczególnych przedmiotów uczniowie poznają podstawowe zasady programowania, jednocześnie wykonując zadania zgodne z podstawą programową danego przedmiotu. Nasza Szkoła będzie wędrowała ścieżką „Odkrywcy świata”. 

        O tym, jak radzą sobie #SuperKoderzy ze Szkoły nr 8, będziemy informować w nowym roku szkolnym!

      • Temperatura na ziemi zmienia się

      • Podczas zajęć uczniowie poznali zasadę działania termometru oraz dokonywali pomiarów temperatury.  Zajęcia rozpoczęli od gry dobble – symbole pogody, dzięki której przypomnieli sobie składniki pogody. Następnie uczniowie wykonali doświadczenie „Jak działa termometr?”, które pozwoliło zrozumieć na jakiej zasadzie działa to urządzenie.  Zajęcia zakończyły się rozmową, w jaki sposób możemy wpłynąć aby nie zwiększać globalnego ocieplenia.

      • Jak wykorzystać energię słońca

      • Podczas zajęć uczniowie poznali jak można wykorzystać energię słoneczną. Wykorzystali do tego model „Energia odnawialna”. Dzięki ćwiczeniom dowiedzieli się na jakiej zasadzie działają kolektory słoneczne i jak ważny jest kąt ich ustawienia w kierunku źródła światła. Kolejnym etapem zajęć było ćwiczenie, które pozwoliło na zbadanie wpływu koloru na ilość pochłanianego ciepła.  

      • Czy słońce świeci tak samo

      • Podczas zajęć, które odbyły się w pięknej scenerii Skansenu pszczelarskiego, uczniowie przypomnieli sobie  kierunki geograficzne. Pomógł im w tym kompas oraz chusta animacyjna, wykorzystując którą bawili się w „ruchomy biegun”.  Kolejnym etapem zajęć były ćwiczenia z wykorzystaniem gnomonu. Czwartoklasiści zwrócili uwagę, że w zależności od wysokości padania światła cień może mieć różną długość oraz inny kąt padania.

      • Wiatr

      • Trzy pierwsze zajęcia poświęcone były tematyce „Skąd się bierze wiatr?”. Uczniowie swoją przygodę rozpoczęli od doświadczenia. Wyścigi  balonów pozwoliły im na zdobycie wiedzy skąd się bierze wiatr. Poznały pojęcie wyżu i niżu. Bardzo pomocne w zrozumieniu zagadnienia były wykonane doświadczenia.  Uczniowie rozwiązywali quiz na platformie learningapps – układając definicję wiatru. Dowiedziały się w jaki sposób dokonujemy pomiaru  oraz jak się określa jego kierunki. Do tego celu wykorzystały samodzielnie wykonane urządzenie. Było ono potem bardzo pomocne podczas zajęć z przyrody gdzie temat powrócił.   Na zakończenie w aplikacji Scratch wyszukały animacji nawiązującej do tematyki zajęć.

      • Jak wykorzystać wiatr?

      • Zajęcia zostały przeprowadzone w październiku, kiedy jeszcze mieliśmy szczęście być ze sobą w szkole. Rozpoczęliśmy je  od ćwiczenia w parach, które polegało na znalezienie sposobu na przesunięcia kupki mąki. Uczniowie bardzo szybko znaleźli rozwiązanie, że doskonały do tego będzie podmuch. Nauczyciel zwrócił uwagę, że właśnie w taki sposób działa siła wiatru. Następnie dzieci wykorzystując suszarki i balony przeprowadziły eksperyment – w jaki sposób wiatr z suszarki jest w stanie przenieść balon. Obu ćwiczeniom towarzyszyło dużo radości.  W dalszej części zajęć uczniowie obejrzeli film: „ Jak działa turbina wiatrowa”.   Po prelekcji odnieśli się do jego treści. Opowiedzieli w jaki sposób człowiek wykorzystuje wiatr. Nauczyciel uzupełnił ich wypowiedzi i dodał, w jaki sposób może jeszcze zostać wykorzystana energia wiatru.

      • Wiatr, kierunki świata, temperatura i Scratch – tworzymy prezentację.

      • Podczas ostatnich zajęć #SuperKoderzy z Ósemki podsumowali wszystkie informacje, które zdobyli podczas projektu. Efektem tej pracy było stworzenie prezentacji.

        Link do prezentacji znajduje się tutaj.

    • Lista galerii

      brak danych