Jak zbudowana jest książka? Co zawiera karta książki? Jaka jest najstarsza książka w bibliotece szkolnej? Jakie są obowiązki pracownika biblioteki? Te oraz inne ciekawostki dotyczące zbiorów biblioteki szkolnej oraz pracy w bibliotece mogli poznać uczniowie klasy III a podczas lekcji bibliotecznej, która odbyła się 19.11.2024 r. Na zakończenie chętni uczniowie wykonywali ilustracje obrazkowe nawiązujące do odbytych zajęć.
Lekcja biblioteczna w klasie IIIa
Aktywny do kwadratu
W roku szkolnym 2024/2025 w naszej szkole realizowany jest projekt „Aktywny do Kwadratu”. To pozalekcyjne zajęcia sportowe dla dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych. Aktywny do Kwadratu to ciekawe treningi z wykwalifikowaną kadrą, podczas których uczniowie zyskują szansę na:
- rozwijanie swoich pasji i umiejętności,
- dbanie o sprawność fizyczną i zdrowie,
- zacieśnianie relacji z rówieśnikami,
- alternatywną i aktywną formę spędzania wolnego czasu,
- budowanie kompetencji w zakresie pracy w grupie, organizacji czasu, działania zespołowego,
- redukcję stresu oraz agresji poprzez sport,
- budowanie poczucia własnej wartości i sprawczości.
"Ulubiony bohater z bajki"
Rozstrzygnięto świetlicowy konkurs plastyczny "Ulubiony bohater z bajki" I miejsce zajęła Lena S. z klasy 2a. Wszyscy uczestnicy otrzymali bajkowe dyplomy i upominki plastyczne.
Urodziny w "Słoneczku"☀️
W świetlicy szkolnej nie zapominamy o urodzinach naszych wychowanków. Każdy solenizant otrzymuje dyplom z życzeniami oraz personalizowany prezent!!! Wszystkim świętującym życzymy spełnienia najskrytszych marzeń!
Kampania "Dzieciństwo bez Przemocy" oraz "Godzina dla Młodych Głów"
Informujemy, że nasza szkoła bierze udział w kampanii "Dzieciństwo Bez Przemocy" oraz w programie profilaktycznym "Godzina dla Młodych Głów".
Więcej informacji przeczytacie Państwo wchodząc w poniższe linki.
Tydzień kodowania w "Ósemce"
Z okazji Tygodnia Kodowania Panie Marzena Skonieczna i Anna Kwidzińska przygotowały różne aktywności związane z nauką kodowania od najmłodszych klas. Uczniowie młodszych klas kodowali off-line, a klasy IV i V wykonywały zadania online w sali komputerowej. Ponadto w klasach IV-VIII oraz w świetlicy szkolnej w ramach obchodów Code Week realizowane były działania połączone z obchodami Dnia Drzewa. Uczniowie układali zakodowane obrazki według wzoru. Dopasowywali domino oraz rozwiązywali quizy na platformie learningapps.
21
Halloween w klasie 3a🎃👻☠️🙌
- 8
Jesienne drzewo w wykonaniu trzecioklasistów 🍁🍂🍄🟫
- 6
Lektura w klasie IV
Omawianie lektur wcale nie musi być nudne! Przekonali się o tym uczniowie klasy IVa, którzy omawiając lekturę Jana Brzechwy "Akademia pana Kleksa", uczestniczyli w lekcji kleksografii i przędzenia liter. Było twórczo, a uczniowie pracowali z ogromnym zaangażowaniem.
E.Staniszewska
17
Eko-Kariera!!!
O trwającym Tygodniu Kariery uczniów naszej szkoły informowały plakaty tematyczne przygotowane przez klasę ósmą. Na zajęciach z doradztwa zawodowego uczniowie poznali różnorodne ścieżki kariery w eko branży.
4
Tydzień Kariery
W dniach 21-27 października obchodziliśmy Warmińsko-Mazurski Tydzień Kariery pod hasłem "Eko-Kariera". Uczniowie klasy 7a na zajęciach z doradztwa zawodowego rozmawiali o zawodach związanych z szeroko pojętą branżą eko. Przygotowali także rysunki i notatki swojej wizji Eko-świata.
4
„Ja nie widzę Ciebie, Ty zobaczysz mnie”
Świetlica szkolna „Słoneczko”, w dniach 14-21 października 2024 roku, wzięła udział w kampanii społecznej z okazji Międzynarodowego Dnia Białej Laski. Zajęcia zrealizowane z dziećmi rozpoczęły się od odczytania listu od ucznia z Ośrodka dla Dzieci i Młodzieży Słabo Widzącej i Niewidomej w Bydgoszczy. Następnie dzieci zapoznały się z atrybutami osoby niewidomej –białą laską, okularami i psem przewodnikiem. Poznały historię powstania białej laski. Świetliczaki obejrzały dwa filmy edukacyjne ukazujące, jak należy nieść pomoc osobom z dysfunkcją wzroku i jak osoby niepełnosprawne funkcjonują w środowisku („N jak niewidomy, czyli jak pomóc osobie z dysfunkcją wzroku” oraz „Savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnością”). Uczniowie wzięli udział w wielu zabawach i odgrywali scenki dramowe ( „Jaki to przedmiot”, „Co tak pachnie?). Uczniowie podczas zajęć poznali alfabet Braille’a, zasady oraz postawy orientacji przestrzennej. W ramach zajęć dzieci poznały urządzenia, które na co dzień służą niewidomym: identyfikator kolorów, elektroniczny lokalizator, płynomierz, czytak i mówiącą miarkę. Przeprowadzony cykl zajęć edukacyjnych kształtował wśród uczniów wrażliwość i empatię w stosunku do osób niewidomych. Zaplanowane zajęcia były dla dzieci i uczniów bodźcem do pozytywnego reagowania w bezpośrednim kontakcie z osobami niewidomymi. Zajęcia były dla nas cennym doświadczeniem. Dzięki kampanii społecznej uczniowie dostrzegli problemy osób niewidomych, nauczyli się jak pomagać ludziom z dysfunkcją wzroku oraz uwrażliwili się na potrzeby innych.
1
Pasowanie na Świetliczaka
30 września odbyło się pasowanie na Świetliczaka. To szczególne święto dla dzieci z klasy I. Na początku przypomnieliśmy sobie wszystkie zasady obowiązujące w świetlicy. Później dzieci przechodziły 3 próby: wiedzy (rozwiązywanie zagadek), ciszy ( 1minuta), wygimnastykowanego języka oraz sprawności. Na zakończenie zajęć dzieci otrzymały pamiątkowy dyplom oraz nagrody-niespodzianki.
Ciekawy październik
Dzieci uczęszczające do świetlicy szkolnej „Słoneczko” w ramach ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Sztuka Emocji”, wykonały pierwsze zadanie października „Ciekawość”. Uczniowie wypowiadali się o emocjach, własnymi słowami wyjaśnili, jak rozumieją ciekawość. Oczywiście Świetliczaki stwierdziły, że swoją ciekawość możemy rozwijać za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, wzroku, węchu i słuchu. Ciekawość to coś, z czym rodzą się wszystkie dzieci. To cecha, którą możemy pielęgnować i rozwijać, w każdym wieku. Dzieci obejrzały filmik edukacyjny „25 ciekawostek, o których jeszcze przed chwilą nie miałeś pojęcia”. Świat wokół nas skrywa wiele tajemnic i niespodzianek, więc ciekawość dzieci chociaż troszkę została zaspokojona, np. dowiedziały się, że lody na patyku wynalazł 11-letni chłopiec, dlaczego banany mają zakrzywiony kształt oraz to, że ptasia ślina to drogi przysmak. Działalność plastyczna w ramach październikowego zadania łączyła w sobie naukę a przy okazji doskonałą zabawę.
4
Pasje i zainteresowania
Uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej „Słoneczko” przystąpili do ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Wspólnie mocniejsi uczymy się przez integrację". W październiku Świetliczaki zrealizowały pierwsze zadanie – „Wspólne pasje i zainteresowania”. Okazało się, że mają podobne zainteresowania, odnalazły też wspólne pasje, czego dowodem są stworzone grupowe projekty zainteresowań.
2
Jesień
Dzieci w świetlicy szkolnej, w ramach realizacji zadań ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Świetlica na medal”, wykonali zadanie nr 1 – „Jesień”. Podczas zajęć Świetliczaki z wielkim zaangażowaniem wykonywali prace plastyczne z darów jesieni: „kasztanowe ludziki”, „Jesienny kosz” oraz „Panią Jesień”.
8
"Empatyczna klasa"
Uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej „Słoneczko” wzięli udział w zajęciach „Tydzień empatii” w ramach ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Empatyczna klasa”. Empatia to jedna z kompetencji przyszłości. Pomimo młodego wieku naszych Świetliczaków, potrafiły one własnymi słowami zdefiniować słowo empatia. Na zajęciach dzieci:
- poznały metody uczenia empatii,
- podawały przykłady działań, które możemy podjąć okazując empatię,
- poprzez udział w zabawach dramowych, miały okazję również wczuć się w sytuację innych osób, wyobrazić sobie jak się czują,
- wspólnie analizowały jak ważne w codziennych relacjach są zachowania empatyczne oraz o tym, jak okazać empatię i wsparcie drugiej osobie.
- rozmawiały, co udało nam się zrobić dla innych, a także w jaki sposób możemy jeszcze okazać empatię innym,
- stworzyły z własnych dłoni „Drzewo Przyjaźni”,
- obejrzały dwa filmiki dotyczące empatii: „Lekcja pełna odwagi” oraz „ Bajka edukacyjna dla dzieci Kiko-nasz nowy przyjaciel”,
- poznały złotą zasadę empatii: zanim coś powiesz, zastanów się, jakbyś się poczuł na miejscu drugiej osoby.
W świetlicy pojawiły się informacje na temat emocji.
Empatia to umiejętność, którą możemy rozwijać każdego dnia. Im więcej będziemy ćwiczyć, tym łatwiej będzie nam się wczuwać w innych i budować pozytywne relacje. Świetliczaki stwierdziły, że nawet mały gest, jak uśmiech czy miłe słowo, może sprawić komuś radość. Empatia jest jak magiczna różdżka, dzięki niej potrafimy zrozumieć, co czuje inny człowiek, nawet jeśli jest smutny lub zły.
Empatia to SUPERBOHATER w środku każdego z nas. Bądźmy zawsze gotowi do pomocy!!
Empatia to SUPERMOC – pomaga budować silne przyjaźnie i rozwiązywać konflikty.3
Eksperymenty w klasie 3a.
Tym razem - dźwięk 📣🙌
6
Eksperymenty w klasie 3a
Właściwości wody klasa 3a poznała podczas samodzielnie przeprowadzonych eksperymentów.
2
Poszukiwanie jesieni
W poszukiwaniu jesieni nie trzeba wyruszać daleko. Tuż obok szkoły klasa 1a znalazła piękne dary jesieni i łapała promyki słońca!
5
Archiwum Aktualności
- Listopad 2024
- Październik 2024
- Wrzesień 2024
- Sierpień 2024
- Czerwiec 2024
- Maj 2024
- Kwiecień 2024
- Marzec 2024
- Luty 2024
- Styczeń 2024
- Grudzień 2023
- Listopad 2023
- Październik 2023
- Wrzesień 2023
- Sierpień 2023
- Czerwiec 2023
- Maj 2023
- Kwiecień 2023
- Marzec 2023
- Luty 2023
- Styczeń 2023
- Grudzień 2022
- Listopad 2022
- Październik 2022
- Wszystkie