• Lekcja biblioteczna w klasie 5 a

          • Dnia 18 X 2022 r. w klasie 5 a odbyła się lekcja biblioteczna o związkach frazeologicznych. Uczniowie dowiedzieli się co oznacza to pojęcie, wyszukiwali w słownikach wybrane wyrażenia oraz przedstawiali ich tłumaczenie. Podsumowaniem zajęć było uzupełnienie zdań odpowiednimi wyrażeniami frazeologicznymi. Uczniowie byli zainteresowani lekcją, pracowali z pełnym zaangażowaniem.

          • „ Przerwa na czytanie”

          • Już 21 X 2022r. zapraszam wszystkich uczniów do przyłączenia się do międzynarodowej akcji promocji czytelnictwa. Właśnie tego dnia zachęcam Was do czytania na przerwach swojej ulubionej książki. Nie masz pomysłu jaką zabrać książkę? Wpadnij do biblioteki szkolnej, pomogę Ci. W bibliotece zorganizowana zostanie Strefa Czytania dla Pierwszoklasistów. Tutaj najmłodszym będą czytać chętni nauczyciele oraz starsi uczniowie.
            Gorąco zachęcam do wzięcia udziału w akcji całą społeczność uczniowską naszej szkoły.
            Bibliotekarz – Joanna Strach

          • Telefon zaufania

          • Nasza Szkoła wraz z @FundacjaDajemyDzieciomSile włączyła się w akcję promującą telefon zaufania
            dla dzieci i młodzieży. Dziękujemy za materiały i wkład pracy  Akcja w szkole powstała z inicjatywy
            Pani Marzeny Skoniecznej. 

        • Code week
          • Code week

          • Europejski Tydzień Kodowania w Ósemce

            Od 8 do 23 października w całej Europie obchodzimy Europejski Tydzień Kodowania. Jest to inicjatywa mająca na celu promowanie programowaniai umiejętności cyfrowych wśród uczniów. Z tej okazji w Szkole Podstawowej nr 8 zostały zorganizowane warsztaty dla klas I-VIII, podczas których uczniowie poznali tajniki kodowania. Tematem przewodnim tegorocznych obchodów było „Jesienna Ósemka koduje”. W ramach warsztatów uczniowie klas I podczas zajęć informatycznych ćwiczyli i rozwijali umiejętności logicznego myślenia i kodowanie bez komputera poprzez rozkodowanie obrazków. Uczniowie klasy II również wzięli udział w tym europejskim wydarzeniu, Podczas zajęć informatycznych pracowali na platformie Matzoo- Wstęp do programowania i zdobywali kolejne umiejętności budowania instrukcji, tworzenia prostych programów. Uczniowie klas IV-VIII
            na lekcjach informatyki tworzyli historyjki obrazkowe w programie Scratch, natomiast na lekcjach biologii i podczas zajęć w świetlicy socjoterapeutycznej układali zakodowane domino, rozwiązywali quizy na platformie learningapps oraz wordwall oraz wykonywali zadanie „Jesień kolorami zakodowana” w oparciu o scenariusz Uczymy Dzieci Programować. Dzięki temu zadaniu oprócz kompetencji cyfrowych uczniowie rozwinęli kompetencje przyrodnicze w zakresie poznawania gatunków drzew oraz ich liści. Warsztaty w ramach
            Code Week organizowały Panie: Iwona Sadlińska, Urszula Tałuć, Dorota Szczepańska i Marzena Skonieczna. 

          • Projekt „Szkoły Pełne Talentów”

          • Zapewne już każdy wie, że nasz szkoła bierze udział w ogólnopolskim projekcie „Szkoły Pełne Talentów”. Kochani Rodzice ! Cieszymy się bardzo, że mamy już 630 Talenciaków. Prosimy jeszcze o więcej. Został tylko jeszcze miesiąc do zakończenia akcji.

          • Dzień Edukacji Narodowej

          • 14 października przypada Dzień Edukacji Narodowej. Co prawda święto przypada w piątek, ale w świetlicy szkolnej „Słoneczko” już w środę dzieci wykonywały laurki dla swojej Pani.

          • Światowy Dzień Mycia Rąk

          • W czwartek, 13 października, w świetlicy szkolnej „Słoneczko” obchodziliśmy Światowy Dzień Mycia Rąk, które corocznie przypada 15 października. Święto zostało ustanowione przez ONZ w 2008 roku, jako akcja edukacyjna, której celem jest globalna edukacja na temat mycia rąk. W czasie zajęć dzieci opowiadały kiedy powinniśmy myć ręce oraz ćwiczyły prawidłowy sposób mycia rąk.

          • Międzynarodowy Dzień Dziewczyny

          • 11 października, w świetlicy szkolnej „Słoneczko”, obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Dziewczyny (International Day of the Girl). To święto, którego celem jest przybliżenie społeczeństwu wyzwań, przed jakimi stoją dziewczyny z całego świata. Święto Dziewczynek ustanowiło w 2011 roku Zgromadzenie Ogólne ONZ, natomiast za wydarzenia związane z tym dniem odpowiadają : UNFPA (Fundusz Ludnościowy Narodów Zjednoczonych), UNICEF i ONZ Kobiety. Każda dziewczynka w świetlicy otrzymała order, pamiątkowy dyplom oraz słodką niespodziankę.

          • Światowy Tydzień Przestrzeni Kosmicznej

          • W świetlicy szkolnej „Słoneczko” w dniach 4-10 października obchodziliśmy Światowy Tydzień Przestrzeni Kosmicznej – World Space Week. Święto to zostało ustanowione przez Zgromadzenie Ogólne ONZ i obchodzone jest od 2000 roku, aby uczcić wkład badań nad przestrzenią kosmiczną w rozwój ludzkości.
            Ziemia jest dla nas idealnym miejscem zamieszkania. Znajduje się w takiej odległości od Słońca, że panują na niej temperatury umożliwiające nam przeżycie. Jednak Ziemia nie jest jedyną planetą krążącą dookoła Słońca. Część z nich to prawdziwe giganty – Ziemia, która wydaje nam się ogromna, jest w porównaniu z nimi karzełkiem. W rzeczywistości Układ Słoneczny jest zbudowany w taki sposób, że w jego centrum znajduje się Słońce, a dookoła niego krążą planety, w tym również Ziemia. Część planet ma swoje naturalne satelity, czyli duże, najczęściej również kuliste obiekty, które krążą dookoła nich. Satelitą Ziemi jest Księżyc. Mars ma dwa, Jowisz – aż 67, Saturn – 62, Uran – 27, a Neptun – 13. Merkury i Wenus nie mają satelitów. Wokół Słońca krążą również komety – twory zbudowane ze skał i lodu. Kiedy zbliżają się do Słońca, zaczynają topnieć i parować. Dzięki temu można je obserwować. Dzieci w czasie zajęć w świetlicy: poznały Układ Słoneczny, tworzyły rakiety i
            satelity według własnego pomysłu, szukały elementy różniące rysunki kosmonautów, pomogły ufoludkowi odnaleźć statek kosmiczny, budowały rakiety z figur geometrycznych oraz układały kolejność planet.

          • Światowy Dzień Zwierząt

          • 4 października, w świetlicy szkolnej „Słoneczko” obchodziliśmy Światowy Dzień Zwierząt. To jedno z najważniejszych nietypowych świąt w roku. Pozwala na uczczenie wszystkich zwierząt zamieszkujących naszą Ziemię - ssaków, ptaków, gadów, płazów, ryb, a nawet bezkręgowców. Wiele zwierzaków ma osobne święta, ale w tym jednym dniu możemy uczcić wszystkie jednocześnie. Pomysł na wprowadzenie takiego dnia narodził się już w pierwszej połowie ubiegłego wieku. W roku 1931 we Florencji odbywała się konferencja ekologów, którzy właśnie w ten sposób postanowili zwrócić uwagę na problem gatunków zagrożonych wymarciem. Idealną datą wydał im się 4 października, dzień wspomnienia św. Franciszka z Asyżu, w religii chrześcijańskiej uznawanego za patrona zwierząt, ekologów i ekologii.

            Cele Światowego Dnia Zwierząt są od lat niezmienne: mają zmienić zachowanie ludzi w stosunku do zwierząt oraz uhonorowanie żyjących na naszej planecie istot.

          • Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

          • Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia to akcja edukacyjna, która corocznie odbywa się każdego roku w pierwszy piątek października. W tym roku - XI edycja akcji odbyła się 7 października 2022 r. Celem akcji było propagowanie zabawowej formy nauczania-uczenia się matematyki. Miała ona zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób.
            Akcja była okazją dla uczniów do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości po wakacjach. Na korytarzach pojawiły się plakaty z tabliczką mnożenia, aby każdy z uczniów mógł przypomnieć sobie tabliczkę mnożenia.
            „Egzamin” – brzmiał bardzo groźnie i wielu osobom kojarzył się z trudnymi „przeprawami” – w formie testów, klasówek i zaliczeń. W trakcie Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia egzaminy są znacznie przyjemniejsze! Ich główną formą były losy o różnym stopniu trudności. W akcji wzięli uczniowie klas II- VIII. Każdy uczeń, który w czasie 1 minuty, bezbłędnie odpowiedział pisemnie na 5 pytań z losu, otrzymał tytuł - Ekspert Tabliczki Mnożenia. 50 uczniów bezbłędnie zdało egzamin. Każdy otrzymał odznakę oraz nagrodę-
            niespodziankę.
            Ekspertami tabliczki mnożenia zostali następujący uczniowie:
            - Klasa IIa - Błażej Ostrowski
            - Klasa IIIa - Szymon Rutkowski, Szymon Synowiecki
            - Klasa IVa - Julia Woźniak, Jan Grodek, Filip Siwek, Arseniusz Basałaj, Oleg Oleier
            - Klasa Va - Zuzanna Nowakowska, Oliwia Szkutnik, Laura Witkowska, Karolina Żygadło, Patrycja Kochalska, Adrianna Gesek, Yelyzaveta Kotliarova, Anna Savenko, Maiia Luchsheva, Veronika Usenko, Wojciech Kula, Alan Klimko, Wiktor Reptowski, Arsenii Kinakh, Artur Wdowczyk
            - Klasa VIa - Martyna Wielesik, Iga Żulewska, Inez Piróg, Daria Nowaczyk, Marcel Ługiewicz, Kacper Korzuszko
            - Klasa VIIa - Anna Kula, Emilia Mucha, Aleksandra Kowalska, Jerzy Krupski, Gracjan Czerski, Gabriel Czerski, Mykhail Baranov, Mykola Hushchyn
            - Klasa VIIIa - Anna Reptowska, Zofia Tomaszczyk, Joanna Grzeszczak, Justyna Mazurek, Karolina Jędrzejczak, Jessica Klimko, Ivan Avtonomov, Bartosz Siwek, Dorian Skinder, Gabriel Gesek, Krzysztof Reptowski, Kacper Sadowski, Ksawery Lewandowski,

            Gratulujemy!

          • „Tysiące barw wokół nas”

          • W ramach Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Z kulturą mi do twarzy” dzieci ze świetlicy szkolnej „Słoneczko” wykonały zadanie „Tysiące barw wokół nas” z modułu I „W krainie muz”. Na zajęciach artystycznych tworzyły prace plastyczne z wykorzystaniem różnych technik plastycznych.

          • Światowy Dzień Uśmiechu

          • W naszej szkole Światowy Dzień Uśmiechu obchodziliśmy 4 października.
            Organizatorem akcji byli wychowawcy świetlicy. To radosne święto obchodzone jest od 1999 roku. Pomysłodawcą tego dnia był Harvey Ball, autor znanego na całym świecie symbolu żółtej uśmiechniętej buzi, tzw. „smiley face”, stworzonej w 1963 roku. Symbol ten reprezentować ma dokładnie to, co na co dzień chcemy widzieć jak najczęściej u innych ludzi – bezinteresowny uśmiech i radość życia. Jak się okazuje, znane od wieków powiedzenie „śmiech to zdrowie” to nie tylko metafora. Potwierdzono naukowo, że śmiech rozluźnia i odstresowuje, przyczyniając się do wzmocnienia układu odpornościowego organizmu. Ponadto stymuluje wydzielanie endorfin, czyli hormonów szczęścia.
            Oznacza to, że nawet zmuszanie się do uśmiechu może poprawić nastrój. Pod względem stopnia aktywacji mózgu uśmiech jest porównywalny z efektem zjedzenia kilkuset czekolad. Na korytarzach w szkole pojawiły się ilustracje zachęcające do uśmiechu. Każdy Świetliczak otrzymał odznakę uśmiechu a chętni uczniowie w szkole mogli „wziąć za darmo uśmiech”.

          • Nie hejtuję - reaguję!

          • Nie hejtuję- reaguję! Pod takim hasłem odbyły się warsztaty w Bibliotece Pedagogicznej, w których uczestniczyła klasa VIII a. Dzięki nim, uczniowie utrwalili różnice między hejtem, mową nienawiści a krytyką. Praca w grupach pozwoliła natomiast odpowiedzieć na trudne, nurtujące nas pytania. Cenne wskazówki, dotyczące sytuacji, w której możemy przerwać hejt - zabieramy za sobą!

          • Noc w szkole

          • W dniach 07-08.10 uczniowie klasy 5a pod opieką wychowawczyni Pani Marzeny
            Skoniecznej, uczestniczyli w nocce pod hasłem „Razem weselej”. Podczas zajęć
            świętowali urodziny wakacyjnych jubilatów, uczestniczyli w akcji „Śniadanie daje moc”
            oraz wykonywali pierwsze zadanie z projektu Godzina Wychowawcza ze Światem „ W
            poszukiwaniu podobieństw między ludźmi”. 

          • Jesienne przerwy w bibliotece dla uczniów kl. I – III

          • Od 26 września 2022 r. w bibliotece szkolnej, w czasie przerw, odbywają się zabawy i gry dla uczniów klas młodszych. Przygotowane stoiska z różnymi aktywnościami rozwijają spostrzegawczość, refleks, kształcą skupienie uwagi, uczą uważności. Największą popularnością cieszą się karty ruchowe, które
            uczniowie losują i wykonują rozmaite ćwiczenia ruchowe. Przypominam, że akcja trwa przez całą jesień
            Bibliotekarz – Joanna Strach

          • Międzyświetlicowy konkurs plastyczny pt. „Pani Jesień”

          • Szkoła Podstawowa nr 6 w Elblągu ogłosiła Międzyświetlicowy konkurs
            plastyczny pt. „Pani Jesień”. Zadaniem uczniów było stworzenie postaci
            poprzez wykorzystanie odpowiednich barw oraz atrybutów wprowadzających w
            jesienny nastrój. W czasie zajęć, dzieci w świetlicy wykonywały prace na
            konkurs. Wszystkie prace są przepiękne. Czekamy z utęsknieniem na wyniki
            konkursu.

          • Ogólnopolski konkurs plastyczny „Kolorowy Piórnik”

          • Świetlica szkolna „Słoneczko” przystąpiła do Ogólnopolskiego konkursu
            plastycznego „Kolorowy Piórnik”, którego organizatorem było Polskie Radio
            Dzieciom z siedzibą w Warszawie. Zadaniem konkursu było wykonanie pracy
            plastycznej przedstawiającej swoją szkołę lub klasę, ale tylko w jednym,
            ulubionym kolorze.
            Pracę na konkurs wykonali: Laura z klasy IIIa, Daria i Olek z klasy IIa oraz Inez
            z klasy VIa. Czekamy na wyniki konkursu.

          • Urodziny „Świetliczaków”

          • Począwszy od września, w każdym miesiącu, będziemy świętować urodziny
            każdego Świetliczaka. 30 września, piątka dzieci, obchodziła takie urodziny:
            Nina z klasy I, Piotrek i Bartek z klasy IIa oraz Laura i Oskar z klasy IIIa.
            Dzieci zaśpiewały tradycyjne sto lat i wykonały pamiątkowe życzenia
            solenizantom. Oczywiście był słodki poczęstunek - czekoladowe babeczki dla
            wszystkich Świetliczaków. A każdy solenizant otrzymał pamiątkowy dyplom
            oraz prezent – niespodziankę.

          • „Mali naukowcy. Ile chemii i fizyki jest wokół nas?”

          • Wychowawcy świetlicy szkolnej „Słoneczko” realizują projekt edukacyjny
            „Mali naukowcy. Ile chemii i fizyki jest wokół nas?”, którego organizatorem
            jest Uniwersytet Dzieci.
            W czasie zajęć dzieci będą eksperymentować i samodzielnie wyciągać wnioski
            z obserwacji tego, co je otacza. Wykorzystując łatwo dostępne materiały,
            zbadają właściwości metalu, drewna, plastiku, szkła i mydła. Wykonają również
            doświadczenie ilustrujące etapy oczyszczania wody w oczyszczalni i ocenią
            wytrzymałość podstawowych materiałów budowlanych. Sprawdzą, które
            materiały przemakają, a które nie. Nauczą się też rozpoznawać stany skupienia.
            Zajęcia projektowe, choć opierają się przede wszystkim na eksperymentach, są
            także doskonałą okazją do pracy kreatywnej i wykorzystania zdobytej wiedzy w
            praktyce. Dzieci m.in. stworzą własne kule kąpielowe czy nieprzemakalny
            papier. 
            Zamienimy salę świetlicową w małe laboratorium. Zachęcimy dzieci do
            odkrywania właściwości różnych surowców i materiałów.