foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Szkoła Podstawowa nr 8

im. Stanisława Staszica w Elblągu

logo erasmusstr

Nasza szkoła bierze udział w projekcie

„Write, read, eat”

Nasza placówka przystąpiła do konkursu w ramach programu Erasmus+ sektor Edukacja szkolna. Koordynatorem projektu jest Washingborough Academy z Lincoln (Wielka Brytania), natomiast nasza Szkoła wraz z Osnovna šola z Brusnice (Słowenia) jesteśmy partnerami.

Projekt rozpoczął się w październiku 2016 r. a jego zakończenie przewidziane jest na koniec roku 2018. Jego podstawowymi założeniami jest popularyzacja czytania oraz pisania wśród uczniów. W tym celu zostały opracowane zadania podnoszące umiejętności uczniów w priorytetowych obszarach. Jedne z nich mają pozwolić na poprawę umiejętności piśmienniczych. Natomiast drugie związane są z promowaniem zdrowego żywienia i regionalnych potraw oraz czytanie literatury, w której występuje ten wątek.

Projekt został wyróżniony przez brytyjski urząd jako studium przypadku dla przeciwdziałania otyłości u dzieci i został opisany na stronie internetowej:

https://www.gov.uk/government/case-studies/washingborough-academy

W ramach przedsięwzięcia zaplanowanych jest sześć mobilności w państwach partnerskich, podczas których omawiane są poszczególne etapy działania, określane plany na dalszą pracę oraz wymiana doświadczeń w zakresie edukacji w poszczególnych krajach.

Elementami towarzyszącymi działaniom jest stworzenie projektu eTwinning o takiej samej nazwie oraz systematycznie zamieszczanie postępów w realizacji projektu na TwinSpace.

etwinning

wiedzastruniastr Nasza szkoła bierze udział w projekcie

„Pokonując trudności wędrując ku przyszłości” 

 

Nasza placówka przystąpiła do konkursu w ramach programu Erasmu+ sektor Edukacja Szkolna, a dofinansowanie na realizację projektu otrzymaliśmy w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt zakładał uczestnictwo ósemki nauczycieli w mobilności, podczas której mieli możliwość poznania specyfiki szkół podstawowych w Wielkiej Brytanii oraz obserwowania zajęć w nich prowadzonych. Wybierając partnera projektu, kierowano się jego doświadczeniem w systemie edukacji na poziomie Primary School – Szkoły Podstawowej. Chciano poszerzyć wiedzę dotyczącą podobieństw i różnic jakie zachodzą między polską a brytyjską szkołą, a także zdobyć informacje dotyczące radzenia sobie z sytuacjami trudnymi w klasie szkolnej. Uczestnictwo w projekcie pozwoliło wyposażyć nauczycieli w odpowiednie umiejętności, które pomogą uczniom rozpoznawać i nazywać własne uczucia, wyrażać i akceptować swoje i cudze emocje, kształtować pozytywną samoocenę oraz własną tożsamość, a także efektywnie współdziałać w grupie. Zdobyte doświadczenie zostanie włączone w planowanie, tworzenie i realizację programów autorskich, np. innowacje pedagogiczne, zajęcia pozalekcyjne, programy wychowawcze czy plan działań profilaktycznych.

Jak wygląda edukacja w szkole brytyjskiej?

Jeśli jesteś ciekawy - obejrzyj prezentację...

 

 

Nasze certyfikaty

 

 

 

 

 

 

aastr

astr

ffdvfvstr

 

fgggfhstr

 

gbgbthbththnythstr

 

ggggggggstr

 

gggstr

 

Narkotykistr

 

logo 1str

 

mistrzstr

 

vfdvf vstr

 

A4 Popup

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

WSTĘP:

Szkoła Podstawowa nr 8 im. Stanisłąwa Staszica w Elblągu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://sp8.elblag.pl

Data publikacji strony internetowej: 2015-08-30

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-22

Raport o stanie dostępności

STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ:

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych

niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych

mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności

dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi

część plików  nie  jest  dostępnych  cyfrowo

INFORMACJE DODATKOWE – STRONA POSIADA:

Narzędzie ułatwień dostępu (widoczny obrazek po prawej stronie przy poruszaniu się po witrynie) a w nim:

podwyższony kontrast

możliwość powiększenia liter

podświetlane linki

mapa strony

skala szarości

jasne tło

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

DATA SPORZĄDZENIA DEKLARACJI:

Deklaracje  sporządzono dnia 28-11-2020 r.

Deklarację  sporządzono na  podstawie samooceny przeprowadzonej przez  pracownika  Szkoły Podstawowej nr 8 w Elblągu

KONTAKT I INFORMACJE ZWROTNE:

Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Alicja Pielak
e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
lub skontaktować się z sekretariatem szkoły: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
telefon: 55 625 85 21
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

PROCEDURA WNIOSKOWO-SKARGOWA

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

    1. Deklaracja architektoniczna:
      Szkoła posiada dwa obiekty – budynek szkoły (złożony z dwóch połączonych brył) oraz hala sportowa.
      Główne wejście do szkoły posiada schody, nie jest wyposażone w jakąkolwiek dogodność dla osób niepełnosprawnych (brak podjazdu, windy, poręczy). Podobnie w wewnętrznej części budynku (wiatrołap oraz reszta budynku). Na każdym piętrze występują różne poziomy posadzki (co najmniej dwa). Toalety jak również korytarze nie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych.
      Budynek hali sportowej posiada podjazd dla wózków inwalidzkich. Przy drzwiach zamontowany jest dzwonek. Budynek posiada jeden poziom posadzki, toaleta jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych. 
      Do budynku szkoły prowadzi główne wejście znajdujące się od ulicy Szańcowej, prowadzą do niego schody, brak podjazdów dla niepełnosprawnych. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
    2. Na terenie szkoły nie ma miejsc parkingowych.
    3. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.
    4. W budynku na każdym poziomie (parter, 1 piętro i piwnica) znajduje się korytarz. Budynek nie posiada wind.
    5. W budynku nie ma dostosowań dla osób niepełnosprawnych (toalety, barierki).
    6. Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.
    7. W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
all4web