foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Szkoła Podstawowa nr 8

im. Stanisława Staszica w Elblągu

Z okazji pierwszego dnia kalendarzowej wiosny Samorząd Uczniowski klas 5-8 postanowił wnieść do naszej szkoły trochę koloru, słońca, pozytywnej energii i chęci do działania. Każda klasa miała za zadanie ubrać się w wylosowany przez gospodarzy kolor i zrobić kolorowe zdjęcie. Z nadesłanych fotek, stworzyliśmy wiosenną galerię. Efekty zobaczcie sami!

Czytaj więcej: Wiosno, przybywaj!

22 marca obchodziliśmy Dzień Nowych Technologii w Edukacji. Tego dnia nauczyciele postanowili w oryginalny sposób przeprowadzić zajęcia, wykorzystując nowoczesne narzędzia TIK.
Zapraszamy do obejrzenia relacji!

Chemia też może być przyjemna... Uczniowie klas VII b podjęli wyzwanie i w ramach pracy domowej, wykorzystując prawo stałości składu, wykonali na podstawie przepisów własnych lub z Internetu cudowne babeczki i muffinki. Zadanie to miało na celu pokazanie uczniom, że chemia jest wokół nas i znajduje zastosowanie również w życiu codziennym. Prawda, że wyglądają smakowicie.

Czytaj więcej: Chemia też może być przyjemna

21 marca to nie tylko pierwszy dzień kalendarzowej wiosny , lecz także Światowy Dzień Poezji. Głównym miejscem corocznych obchodów jest Paryż. Wówczas promuje się wydarzenia literackie, spotkania autorskie oraz warsztaty pisarskie.
W tym roku nasza szkoła również dołącza do świętowania tego wspaniałego dnia.
? Chcielibyście poczytać więcej o Światowym Dniu Poezji? Kliknijcie w poniższy link ?
? Zapraszamy również do obejrzenia filmiku, który miał być namiastką Szkolnego Wieczoru Poetyckiego.?
Niektórzy lubią poezję.... A Ty? Lubisz?

Spontanicznie, w krótkim czasie, zdalnie, dziewczynki z zespołu Złota Nuta ,tak przy okazji Święta Kobiet, wykonały dawną, ale bardzo znaną piosenkę Alicji Majewskiej ,,Być kobietą".
Jest to piosenka napisana na potrzeby spektaklu, który niestety nie został zrealizowany. Ale na szczęście piosenka przetrwała i do dziś jest wielkim przebojem. Co ciekawe, dzięki niej autorka słów Magda Czapińska jest uważana za twórczynię najbardziej kobiecych tekstów w polskiej muzyce rozrywkowej, choć sama uważa tę piosenkę za mało ważny drobiazg w swojej twórczości. My dzisiaj wiemy, że zupełnie niesłusznie!

Z kolei oprawą muzyczną zająć się miał uznany już wtedy kompozytor Włodzimierz Korcz.  Premiera sztuki była zaplanowana na Dzień Kobiet, 8 marca 1976 roku. Dzisiaj już nikt nie pamięta, z jakiej przyczyny, ale do wystawienia spektaklu nie doszło...

Choć tekst piosenki dosyć poważny, dziewczynki świetnie sobie poradziły z trudnym zadaniem. Za niedługo zapraszamy do kolejnych odsłuchań ?
Iwona Kamecka 

Dzień Bezpiecznego Internetu obchodzony jest od 2004 roku z inicjatywy Komisji Europejskiej. Początkowo obchodzony był jedynie w Europie, ale od lat angażuje państwa z całego świata. Głównym celem tego święta jest propagowanie działań na rzecz bezpiecznego korzystania z sieci. Zaznajomienie dzieci, rodziców i nauczycieli z problematyką bezpieczeństwa online.

Z okazji tego święta, uczniowie klas IV-VIII, postanowili przyłączyć się do akcji. W dniach od 8 do 19 lutego przeprowadzono szereg działań, które miały na celu przybliżyć uczniom istotę tego dnia. Uczniowie mieli możliwość obejrzenia filmów „Plik i Folder – Odkrywcy Internetu przygotowanych przez saferinternet.pl, podczas których poznali zasady bezpiecznego korzystania z sieci. Dowiedzieli się, że Internet oprócz korzyści niesie ze sobą szereg zagrożeń. Zdobyli wiedzę na temat możliwości i zasad wykorzystywania zasobów w nim znalezionych.

Kolejnym elementem obchodów był międzyklasowy konkurs „Ja bezpieczny w sieci”, który polegał na przygotowaniu prezentacji, animacji promującej bezpieczne zachowania podczas korzystania z internetu. W wyniku konkursu nagrodzono następujące uczennice, których prace zajęły I miejsce: Anna Kula i Emilia Mucha – kl. Va oraz Karolina Mikołajczyk i Klaudia Kondzielawa – kl. VIa.

2 prace konkursowe

1 praca

2 praca

 

Czy wiesz, że 21 lutego obchodzimy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego? ??
W 1952 roku odbyła się demonstracja, w której domagano się nadania językowi bengalskiemu statusu języka urzędowego. Zginęło wówczas pięciu studentów.
Przesłanie dla nas - Polaków jest jedno – dbajmy o swój, najpiękniejszy na świecie, język ojczysty.
Zapraszamy do obejrzenia prezentacji, przygotowanej specjalnie na ten wyjątkowy dzień!??

W tym roku nasza szkoła już poraz kolejny przyłączyła się do organizacji konkursu.
Z powodu pandemii w tym roku konkurs odbył się w innej formie. Uczniowie wysyłali prezentację na temat niemieckich tradycji adwentowych oraz porównywali je z polskimi tradycjami. Liczył się pomysł, wiedza oraz poprawność językowa.
Uczeń naszej szkoły Mateusz Tocha z klasy 8a zdobył II miejsce!
Serdecznie gratulujemy!
Iwona Kawałkowska

Cała prezentacja dostępna jest pod adresem https://docs.google.com/presentation/d/18qlAMXXv_VGGXGt-bPIsTKISBr0Q4amQL0gQ68ACJjg/edit#slide=id.ga948144215_0_90

Miło nam poinformować, że w X edycji wojewódzkiego konkursu odnieśliśmy sukces. Warmińsko-Mazurski Kurator Oświaty przyznał nasze szkole Certyfikat „Szkoła Promująca Bezpieczeństwo”.

Światowy Dzień Pluszowego Misia klasa 4a uczciła wspaniałą zabawą ze swoimi pluszakami. Dzieci podczas lekcji plastyki zrobiły sobie sesję zdjęciową ze swoimi ulubionymi  misiami, a następnie wykonały ich portrety.

„Odbicie duszy, zwierciadło serca – baśniowy portret w ramie zamknięty” pod takim hasłem odbyła się V edycja Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego pod honorowym patronatem Podkarpackiego Kuratora Oświaty Celem konkursu była popularyzacja literatury dziecięcej, propagowanie idei czytania, rozwijanie wyobraźni i zdolności plastycznych. Uczestnicy mieli za zadanie wykonać portret postaci literackiej z dowolnej baśni lub legendy.

Konkurs przeznaczony był dla przedszkolaków i  uczniów szkoły podstawowej w trzech kategoriach wiekowych: przedszkola i zerówki, klasy I-IV oraz V-VIII.

W konkursie wzięło udział 1521 szkół z całej Polski.  Nadesłano 4300 prac.

Nasza uczennica – Klaudia Kondzielawa z klasy VIa – zajęła II miejsce.

Gratulujemy 

Sobotnie przedpołudnie 17 października 2020 roku uczniowie klasy VIII a spędzili w gospodarstwie rolnym w Adamowie. Ósmoklasiści podczas pobytu mieli możliwość poznania pracy rolników, zaznajomili się z maszynami i sprzętem rolniczym. Podczas klasowego spotkania integracyjnego nie mogło zabraknąć ogniska, kiełbasek oraz smakołyków i przekąsek przygotowanych przez rodziców uczniów. Szczególnie bardzo dziękujemy za pomoc w zorganizowaniu spotkania Państwu Salaburom i Kostrzewom.

Czytaj więcej: ÓSMOKLASIŚCI POZNAJĄ PRACĘ NA ROLI

Od 10 do 25 października w całej Europie obchodzimy Europejski Tydzień Kodowania. Jest to inicjatywa mająca na celu promowanie programowania i umiejętności cyfrowych wśród uczniów.

Z tej okazji w Szkole Podstawowej nr 8 zostały zorganizowane warsztaty dla klas IV-VIII, podczas których uczniowie poznali tajniki kodowania. Tematem przewodnim tegorocznych obchodów było „Zakodowane drzewo”.

W ramach warsztatów uczniowie na lekcjach informatyki w programie Scratch łapali do koszyka dary jesieni w oparciu o scenariusz Pani Anny Świć – Jesień kolorami zakodowana oraz poznawali gatunki drzew, rodzaje liści i owoce jakie one wytwarzają.

Innym wyzwaniem było układanie kolorowych kubków według poleceń zawartych w wierszyku. Po przeczytaniu i wykonaniu całości zadania dzieci zobaczyły drzewo kasztanowca. Ponadto uczniowie samodzielnie układali kod dla swoich kolegów wykorzystując matę i kolorowe liście. Dzięki temu zadaniu oprócz kompetencji cyfrowych uczniowie rozwinęli kompetencje przyrodnicze w zakresie poznawania gatunków drzew oraz ich liści.

Zajęcia przygotowali Pani Marzena Skonieczna i Pan Tomasz Mizerski.

Czytaj więcej: Europejski Tydzień Kodowania w Ósemce

Najcenniejszym i najtrwalszym podarunkiem,
jaki można dać dziecku - jest wykształcenie.

14 października 2020 roku obchodzimy Dzień Edukacji Narodowej. Z uwagi na obecną sytuację epidemiczną nie możemy spotkać się wspólnie na uroczystej akademii, ale Samorząd Uczniowski klas 5-8 w podziękowaniu za trud włożony w edukację i wychowanie uczniów naszej szkoły, przygotował dla Dyrekcji, Grona Pedagogicznego i pracowników szkoły piękne, własnoręcznie wykonane kartki.

W imieniu Samorządu Uczniowskiego jeszcze raz pragniemy życzyć wszystkim Pracownikom naszej szkoły, by codzienna praca była źródłem satysfakcji. Niech każdego dnia towarzyszy Wam pogoda ducha, pasja przekazywania wiedzy oraz kształtowania charakterów i postaw młodych ludzi. Życzymy, aby wdzięczność uczniów wynagradzała Wam trudy niełatwej pracy, a pamięć wychowanków sprzed lat stanowiła dowód na to, jak ogromną rolę odegraliście w ich życiu.

Samorząd Uczniowski

Zgodnie ze zwyczajem, 30 września obchodzimy Dzień Chłopaka. Z tej okazji Samorząd Uczniowski klas 5-8 ogłosił w naszej szkole akcję „Bądź wariacik i załóż krawacik”. Każdy uczeń, który ubrał w tym dniu krawat lub muchę został odznaczony przez żeńską część Samorządu Uczniowskiego medalem Super Chłopaka. Na wszystkich chłopaków czekała również słodka niespodzianka. Dziękujemy wszystkim, którzy przyłączyli się do wspólnej zabawy. Wszystkim chłopakom życzymy jeszcze raz wszystkiego najlepszego!

Samorząd Uczniowski

Czytaj więcej: „Bądź wariacik i załóż krawacik” – obchody Dnia Chłopaka

Z uwagi na sytuację epidemiczną, wybory do Samorządu Uczniowskiego klas  5-8 w bieżącym roku szkolnym odbyły się w trybie online dnia 23 września 2020 roku. Głosowanie poprzedzone było kampanią wyborczą. Chętni uczniowie przedstawili na plakatach swoje kandydatury. Najwięcej głosów (57,1%) zdobyła Katarzyna Kostrzewa z klasy 8a i tym samym została wybrana przewodniczącą SU. Zastępcą przewodniczącego została Wiktoria Kostrzewa z klasy 8a (22,4% głosów), a sekretarzem Mateusz Tocha z klasy 8a (20,4% głosów).

Gratulujemy zwycięstwa oraz zaufania, jakim kandydaci zostali obdarzeni przez pozostałych uczniów i liczymy na owocną współpracę.

Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego

Od 10 do 25 października w całej Europie obchodzimy Europejski Tydzień Kodowania. Jest to inicjatywa mająca na celu promowanie programowania  i umiejętności cyfrowych wśród uczniów.

Z tej okazji w Szkole Podstawowej nr 8 zostaną zorganizowane warsztaty dla klas IV-VIII, podczas których poznają tajniki kodowania. Tematem przewodnim tegorocznych obchodów jest „Zakodowane drzewo”.

W ramach warsztatów uczniowie na lekcjach informatyki będą w programie Scratch łapać do koszyka dary jesieni w oparciu o scenariusz Pani Anny Świć – Jesień kolorami zakodowana oraz poznawać gatunki drzew, rodzaje liści i owoce jakie one wytwarzają.

Innym wyzwaniem będzie układanie kolorowych kubków według poleceń zawartych w wierszyku. Po przeczytaniu i wykonaniu całości zadania dzieci zobaczą drzewo kasztanowca. Ponadto uczniowie samodzielnie będą układały kod dla swoich kolegów wykorzystując matę i kolorowe liście. Dzięki temu zadaniu oprócz kompetencji cyfrowych uczniowie rozwiną kompetencje przyrodnicze w zakresie poznawania gatunków drzew oraz ich liści.

Zajęcia będą przygotowane przez Panią: Marzenę Skonieczną i Pana Tomasza Mizerskiego.

                                                          

Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia (ŚDTM) to akcja edukacyjna. Odbywa się każdego roku w pierwszy piątek października. 10. edycja akcji (ŚDTM 2020) odbyła się 2 października 2020. Organizatorem akcji w szkole była pani Jolanta Gołębiowska. Nasza szkoła otrzymała specjalną licencję upoważniającą do organizowania akcji w szkole. Celem akcji jest propagowanie zabawowej formy nauczania-uczenia się matematyki. Ma ona zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób. Akcja jest okazją dla uczniów do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości po wakacjach. „Egzamin” – brzmi bardzo groźnie i wielu osobom kojarzy się z trudnymi „przeprawami” – w formie testów, klasówek i zaliczeń. W trakcie ŚDTM egzamin był znacznie przyjemniejszy! Ich główną formą były losy o różnym stopniu trudności. Każda osoba, która odpowiedziała pisemnie na 5 pytań z losu, otrzymała tytuł Eksperta Tabliczki Mnożenia. W egzaminie ze znajomości tabliczki mnożenia wzięło udział 126 uczniów z klas III-VIII.

 Tytuł Eksperta Tabliczki Mnożenia zdobyło 39 uczniów:

Czytaj więcej: X  Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia - klasy IV-VIII

W dniu 25 września 2020 roku Szkoła Podstawowa nr 8 w Elblągu włączyła się do europejskiej akcji Dzień Pustej Klasy.

 

Święto to w 2012 roku zostało zainicjowane przez angielskich nauczycieli i jego głównym założeniem jest, aby klasy były puste, a zajęcia odbywały się na świeżym powietrzu jako promocja edukacji terenowej.

W ramach świętowania uczniowie klasy czwartej dwukrotnie udali się na lekcje terenowe, podczas których mieli możliwość poznania przyrządów przyrodnika, nauczyli się wyznaczać kierunki świata za pomocą busoli. Obserwowali mech, drzewa oraz rozmieszczenie anten satelitarnych. Ćwiczyli orientacje w terenie z wykorzystaniem planu.

Wszyscy zgodnie stwierdzili, że zajęcia na świeżym powietrzu są doskonałym sposobem na zdobywanie wiedzy.

                                                     Marzena Skonieczna

Czytaj więcej: Dzień Pustej Klasy w Ósemce

Nasza szkoła, jak co roku, włączyła się do akcji Narodowe Czytanie  organizowanej przez Prezydenta RP. Tegoroczną lekturą było wybitne dzieło Juliusza Słowackiego „Balladyna”. Zgodnie z sugestią Pana Prezydenta akcja została zrealizowana w jak najbezpieczniejszej formie i z zachowaniem wszelkich środków ostrożności.

            Scenariusz akcji przedstawiał się następująco:

  1. Odczytanie listu Prezydenta RP zachęcającego do współtworzenia akcji.
  2. Prezentacja przedstawiająca sylwetkę twórcy „Balladyny” – Juliusza Słowackiego.
  3. Krótkie przedstawienie problematyki lektury.
  4. Czytanie wybranych fragmentów lektury przez uczniów klasy VII a.
  5. Oglądanie filmu zrealizowanego w ramach konkursu Turniej Lektur Szkolnych.
  6. Gazetka okolicznościowa.

Została ona przedstawiona w klasa VII a, VII b, VIII a. Akcję zaprojektowały  i przeprowadziły Panie: E. Staniszewska, U. Tałuć, M. Myślińska.

Czytaj więcej: NARODOWE CZYTANIE „BALLADYNY” 

Nasza szkoła od września dołączy do #SuperKoderów!
#SuperKoderzy to program edukacyjny Fundacji Orange. Jest przeznaczony dla uczniów klas 4-8, w tym dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W czasie cyklu zajęć prowadzonych na lekcjach poszczególnych przedmiotów uczniowie poznają podstawowe zasady programowania, jednocześnie wykonując zadania zgodne z podstawą programową danego przedmiotu. Nasza Szkoła będzie wędrowała ścieżką „Odkrywcy świata”. 

Marzena Skonieczna

Nasze certyfikaty

 

 

 

 

 

 

aastr

astr

ffdvfvstr

 

fgggfhstr

 

gbgbthbththnythstr

 

ggggggggstr

 

gggstr

 

Narkotykistr

 

logo 1str

 

mistrzstr

 

vfdvf vstr

 

A4 Popup

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

WSTĘP:

Szkoła Podstawowa nr 8 im. Stanisłąwa Staszica w Elblągu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://sp8.elblag.pl

Data publikacji strony internetowej: 2015-08-30

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-22

Raport o stanie dostępności

STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ:

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych

niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych

mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności

dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi

część plików  nie  jest  dostępnych  cyfrowo

INFORMACJE DODATKOWE – STRONA POSIADA:

Narzędzie ułatwień dostępu (widoczny obrazek po prawej stronie przy poruszaniu się po witrynie) a w nim:

podwyższony kontrast

możliwość powiększenia liter

podświetlane linki

mapa strony

skala szarości

jasne tło

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

DATA SPORZĄDZENIA DEKLARACJI:

Deklaracje  sporządzono dnia 28-11-2020 r.

Deklarację  sporządzono na  podstawie samooceny przeprowadzonej przez  pracownika  Szkoły Podstawowej nr 8 w Elblągu

KONTAKT I INFORMACJE ZWROTNE:

Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Alicja Pielak
e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
lub skontaktować się z sekretariatem szkoły: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
telefon: 55 625 85 21
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

PROCEDURA WNIOSKOWO-SKARGOWA

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

    1. Deklaracja architektoniczna:
      Szkoła posiada dwa obiekty – budynek szkoły (złożony z dwóch połączonych brył) oraz hala sportowa.
      Główne wejście do szkoły posiada schody, nie jest wyposażone w jakąkolwiek dogodność dla osób niepełnosprawnych (brak podjazdu, windy, poręczy). Podobnie w wewnętrznej części budynku (wiatrołap oraz reszta budynku). Na każdym piętrze występują różne poziomy posadzki (co najmniej dwa). Toalety jak również korytarze nie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych.
      Budynek hali sportowej posiada podjazd dla wózków inwalidzkich. Przy drzwiach zamontowany jest dzwonek. Budynek posiada jeden poziom posadzki, toaleta jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych. 
      Do budynku szkoły prowadzi główne wejście znajdujące się od ulicy Szańcowej, prowadzą do niego schody, brak podjazdów dla niepełnosprawnych. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
    2. Na terenie szkoły nie ma miejsc parkingowych.
    3. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.
    4. W budynku na każdym poziomie (parter, 1 piętro i piwnica) znajduje się korytarz. Budynek nie posiada wind.
    5. W budynku nie ma dostosowań dla osób niepełnosprawnych (toalety, barierki).
    6. Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.
    7. W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
all4web