foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Szkoła Podstawowa nr 8

im. Stanisława Staszica w Elblągu

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Licznik odwiedzin

Liczniki

Jesteśmy na Facebook

I a i II a – klasy z rozszerzonym językiem angielskim

 

Zajęcia z języka angielskiego odbywają się w specjalnie do tego celu przygotowanej klasie. Miejsce krzesełek zajęły… piłki terapeutyczne. Siedzenie na nich przynosi dzieciom wiele korzyści min. poprawia ich koncentrację uwagi na lekcji, zmniejsza potrzebę ruchu oraz wymusza utrzymanie prawidłowej postawy ciała.

 

      IMG 20160907 132609strIMG 20160907 132635str

      pilki1 pilko2

Głównym celem utworzenia klasy z rozszerzonym językiem angielskim było dążenie do poszerzenia zakresu nauczania zintegrowanego o edukację lingwistyczną oraz rozpowszechnienia nauki języka angielskiego tak aby stał się on integralną częścią wielozmysłowego poznawania świata podczas dnia aktywności edukacyjnej dziecka. Dzięki dodatkowym godzinom języka staje się on obecny niemal każdego dnia, a treści edukacji językowej pokrywają się z aktualnie realizowanymi treściami nauczania, skupionymi wokół kręgów tematycznych wyznaczonych przez podstawę programową.

Dzieci realizują podręczniki Tiger. Główny bohater serii, sympatyczny tygrys, wprowadza uczniów w świat języka angielskiego m.in. za pomocą wciągających historyjek, które nie tylko uczą języka, ale kładą również nacisk na naukę kultury osobistej i wartości, takich jak pomaganie rodzinie i przyjaciołom oraz uczciwość. Zachęcamy rodziców do zapoznania się z zeszytem współpracy. Dzięki niemu poznają Państwo możliwości, w jaki sposób utrwalać poznany materiał językowy z dzieckiem w domu.      

ZESZYT WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI KL. I

ZESZYT WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI KL. II

ZESZYT WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI KL. III

W klasie językowej dzieci, oprócz dwóch wpisanych w podstawę programową lekcji języka angielskiego w tygodniu, uczęszczają na zajęcia dodatkowe. Podczas tych zajęć uczniowie, w formie zabawy, utrwalają materiał językowy poznany na lekcji oraz uczą się nowych słów i wyrażeń. Praca w grupach pozwala na wykorzystanie metody komunikatywnej, dzięki której dzieci uczą się swobodnego wykorzystywania języka.                                        klI

Cała klasa ma jeszcze jedną dodatkową godzinę języka angielskiego. Dzieci zdobywają na niej informację o krajach anglojęzycznych i nie tylko… W szkole realizowane są projekty międzynarodowe. Z dziećmi z innych krajów uczniowie kontaktować będą się za pomocą videorozmów, co rozwinie pasje językowe u dzieci.

Dzięki szerokiej ofercie zajęć dodatkowych, jakie proponuje nasza placówka, oraz intensywnej nauce j. angielskiego, jak również odpowiedniej stymulacji ze strony nauczycieli w trakcie pozostałych zajęć, dziecko odkrywa swoje możliwości językowe i zainteresowania.

paszportstrW lutym 2016 r. nauczyciele z naszej placówki mieli możliwość uczestniczenia w kursie „Pokonując trudności wędrując ku przyszłości” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Jednym z elementów szkolenia była obserwacja nauczycieli brytyjskich podczas ich pracy z dziećmi. Zaobserwowaliśmy, iż nauczyciele ci wykorzystują w swojej pracy ocenianie kształtujące, dokumentując prace dzieci, opisując co uczeń potrafi i nad czym musi jeszcze popracować, określając jasne kryteria oceny przed każdą aktywnością a także motywując uczniów do dokonywania samooceny. Elementy oceniania kształtującego postanowiliśmy wykorzystać w naszej placówce. W związku z tym od tego roku szkolnego uczniowie klas II i III, podczas zajęć z języka angielskiego, rozpoczęli pracę z Europejskim Portfolio Językowym (EPJ) dla dzieci w wieku 6 – 10 lat. Jest to dokument

Czytaj więcej: Europejskie Portfolio Językowe

Nasza szkoła realizuje projekt „Read, write, eat” w ramach programu Erasmus+. Z tej okazji odwiedzili nas nauczyciele ze szkół w Anglii i ze Słowenii. Nauczycielki przeczytały uczniom historyjkę o ich przyjaciołach: Sue, Jayu, Li i Tigerze.

 

Podczas zajęć uczniowie tworzyli swoje własne awatary. Wykorzystywali do tego celu aplikację na tabletach „Voki For Education”. Zadaniem uczniów było stworzenie własnego stworka oraz zaprogramowanie go aby się przedstawił, nagrywając własną wypowiedź. Oto kilka prac uczniów:

Michał B.

Michał G.

Emilka M.

Justyna M.

1Dnia 14 marca 2017 r. w kl. II a odbyły się warsztaty językowe dla dzieci i ich rodziców pod hasłem „Nowoczesna technika w nauce języka”. Podczas zajęć uczniowie i rodzice mieli możliwość wykonywania zadań z języka angielskiego z użyciem technologii

Czytaj więcej: Warsztaty z rodzicami kl. II a

Podczas zajęć z języka angielskiego wykorzystujemy przeróżne aplikacje. Wspólnie nagraliśmy filmik, który wziął udział w konkursie „Jestem Smart”.

Dzieci z klasy I podczas zajęć językowych „Śladami TIK” brały udział w „godzinie kodowania”.
Jest to godzinne wprowadzenie do informatyki, mające na celu wyjaśnienie kodu i pokazanie,
że każdy może nauczyć się podstaw programowania.
Dzieci, słuchając wskazówek postaci z bajek, programowały je,
tak by wykonywały określone zadania. Dzieci zdobyły certyfikat.

certyfikat mistrzowie kodowania

Nasze certyfikaty

certyfikat codeweek 1str

aastr

astr

ffdvfvstr

 

fgggfhstr

 

gbgbthbththnythstr

 

ggggggggstr

 

gggstr

 

Narkotykistr

 

logo 1str

 

mistrzstr

 

vfdvf vstr